Informacja:

Blog o tematyce azjatyckiej!
Szablon, który znajduje się na stronie robiłam samodzielnie. Proszę o nie kopiowanie moich prac. Jeżeli ktoś chciałby, abym wykonała mu "gotowca" bloga, niech się ze mną skontaktuje, a odpowiedź na 99% będzie pozytywna.
*Blog powstał 28 lutego 2013r.*

niedziela, 6 października 2013

Kilka ciekawostek o Japonii

Dawno nic tu nie pisałam, gdyż nie miałam za bardzo czasu oraz pomysłu na nową notkę. Patrząc na tagi jakie znajdują się na blogu (po lewej stronie) stwierdziłam, że najwięcej piszę o anime i mandze, najwyższy czas to zmienić! Jak tytuł dzisiejszego postu wskazuję, dzisiaj przedstawię Wam kilka ciekawostek dotyczących Kraju Kwitnącej Wiśni. Nie będę się na ich tematem rozpisywać, gdyż nie chcę Was zanudzić, lecz przedstawić je w jak najciekawszy sposób ^.- 
Hm ... znacie ten cosplay na miniaturce? Twarz jest trochę nie wyraźna, lecz  osoby, które oglądały No. 6 nie będą miały problemu, aby odgadnąć tą postać~! 


1. Nie jest niczym dziwnym oddawanie moczu przy drzewie w miejscu publicznym, a nie do zaakceptowania jest wydmuchanie nosa.

2. W języku japońskim, uznaje się za niegrzecznie powiedzieć słowo "nie" bezpośrednio.

3. W języku japońskim nie ma przekleństw. Najgorsze co można powiedzieć to "głupi" lub "idiota" (baka).

4. W japońskich rodzinach jest całkowicie normalne, gdy dorośli bracia i siostry nie rozmawiają ze sobą.

5. Wielu ludzi w KFC spędza Boże Narodzenie.

6.  Istnieją 4 różne style pisania: romaji, katakana, hiragana i kanji.

7. Niektórzy rolnicy potrafią hodować kwadratowe arbuzy.

8. Japończycy nadal noszą kimono podczas festiwali i różnych wydarzeń specjalnych.

9. Animowane japońskie filmy i programy telewizyjne stanowią 60% światowej rozrywki opartej na animacji.

10. Japończycy mają obsesje na punkcie owadów. Ich zbieranie i kolekcjonowanie jest wręcz sportem narodowym.

11.  80% japońskich kobiet zdenerwowanie okazują śmiechem.

12. 4 dni wolne od pracy uważają za wakacje.

13. Większość młodych Japończyków twierdzi, że chce mieszkać za granicą i nie chcą już być Japończykami.

14. Japończycy nie mogą powiedzieć "kocham cię" prosto w twarz, ponieważ są bardzo nieśmiali.

15. Niegrzecznie jest podrzeć papier, w który zapakowany jest prezent.

16.  Dorośli ludzie czytają komiksy manga równie często jak dzieci, 90% społeczeństwa kupuje je codziennie.

17.  Japonia nie ma własnego herbu, zamiast tego używają herbu cesarskiego. 


19.  Sportem narodowym jest sumo. Bardzo popularny jest także baseball.

20. Uważa się za niegrzeczne okazywać oznaki sympatii ukochanej osobie publicznie. Nie wypada nawet trzymać się za ręce.


Mam nadzieję, że trochę Was zaciekawiłam z tymi ciekawostkami ^^ Wiedzieliście o niektórych? A może wiecie coś jeszcze o Japonii? Chętnie poczytam Wasze ciekawostki w komentarzach~ 


Sayona ;*

44 komentarze:

  1. Jestem japońską kobietą, bo okazuję zdenerwowanie śmiechem. No proszę.
    Słodka jest ta japońska nieśmiałość. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie interesuję się japonią, ale te ciekawostki są mega ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawstki mega ciekawe nei wiedizłam ze można chdodwać kwadratowe arbuzty :) bardzo fajny blog tylko bym dła jakies tło bo za dużo rużu jest :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przeżyłabym tam z moim wiecznym katarem :C

    OdpowiedzUsuń
  5. blog ciekawy chociaz nie interesuje sie japonią ani Anime to naprawde to co napisałas jest na serio interesujące

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz co bardzo ciekawy post :o Nie ktore z nich słyszałam lecz o nie których wogóle nie słyszałam :o

    OdpowiedzUsuń
  7. Kwadratowe arbuzy. *q*
    Pewnie dlatego lubią korzystać z amerykańskich przekleństw. xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla nas niektóre rzeczy to dziwactwa a dla nich jest to normalne ;d
    I działa to pewnie w obie strony :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety nie wiem nic o Japonii, znaczy nie wiedziałam :) Niektóre fakty już gdzieś słyszałam, możliwe że od starszego brata - jara się poznawaniem takich ciekawostek XD
    Blog bardzo ciekawy i zostaję tu dłużej :)
    Dodałam wiadomość do zakładki SPAM lecz nie wiem czy się dodało, wysyłałam dwa razy O_o
    Pozdrawiam i życzę miłego poniedziałku, Mizuki :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dodałam twój button, jak będę miała więcej czasu to poślę Ci mój :)

      Usuń
    2. Przepraszam, że piszę tu ale nadal nie potrafię dodawać komentarzy w podstronie "Spam".
      Zapraszam na nowy rozdział ;)

      Button wyślę kiedy zrobię - jakoś nie mam polotu jak to stworzyć XD

      Usuń
  10. Jak zawsze ciekawa notka ^.^ Można się wieeele dowiedzieć, a przy mojej znajomości Japonii to wiele oznacza na prawda dużo xd Niektóre z tych ich ,,zwyczajów'' są trochę bez sensu xd ale przecież to całkowicie inna kultura to nie ma co się dziwić tylko trzeba to uszanować xd

    OdpowiedzUsuń
  11. Przez takie takie blogi jak Twój coraz bardziej zaczynam interesować się Japonią ,Anime ;)
    Ja osobiście chciałabym nauczyć się języka japońskiego ... Nie wiem czy mi się to uda ,ale jest to takim moim jakby to nazwać ? Marzeniem ? To chyba odpowiednie słowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż, te ciekawostki na pewno wyjaśniają niektóre, dla nas może nietypowe, sceny w anime :D.

    OdpowiedzUsuń
  13. Najbardziej zaskoczyły mnie kwadratowe arbuzy i rozrywanie papieru, w który zapakowany jest prezent xd Miło było dowiedzieć się tych ciekawych rzeczy ;) Nie żałuję, że trafiłam na Twojego bloga :D Pozdrowionka ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeju jak ja dawno tu nie byłam i całkiem przypadkowo znów tu trafiłam, pamiętam jak twój blog dopiero się rozkręcał, a teraz szok o.O Gratki, Zazdrościć tylko tobie mogę :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne ciekawostki.
    Japonia jest fascynująca. *.*

    OdpowiedzUsuń
  16. Japonia to naprawdę dziwny kraj , ale za to go kocham ♥

    Zapraszam : http://zakupoholicyznadulicy.blogspot.com/2013/10/music-box.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Wielu rzeczy dowiedziałyśmy się z tego wpisu :) Kwadratowe arbuzy są dość dziwne, wyglądają trochę jak pudełka ;D Zapraszamy do nas na nowy wpis www.gangetpolska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Super te ciekawostki, naprawdę... ciekawe ;) Z tymi przekleństwami, a raczej ich brakiem... bardzo mnie to zdziwiło! Albo z wakacjami (4 dni wolne od pracy) - masakra.
    Pozdrawiam, link do mojego bloga zostawiłam w spamie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Haha, świetne ciekawostki :) O tej pierwszej w ogóle nie miałam pojęcia xD Kwadratowe arbuzy -> tylko w Japonii :3 Świetny blog! Obserwuję :D

    OdpowiedzUsuń
  20. hahaha mega są te ciekawostki :D kwadratowe arbuzy mhmmm :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy bloog i interesujący post... tylko trochę mało :3

    OdpowiedzUsuń
  22. O kurcze, trochę dziwne to. Ale mi zrobiłaś smaka na takiego kwadratowego arbuza, mmmm.. Bardzo często używam własnie słowa Baka, a inni takie: WTF i nie ogarniają, o co mi chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  23. Cześć! Gratuluję, wygrałaś w konkursie (http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/2013/10/win-stylish-dresses-giveaway.html#comment-form). Zaprosiłam Cię do znajomych na facebooku (Weronika Proboszcz Probierz) i tak napiszę Ci szczegóły. Mam nadzieję na szybki kontakt, jeśli nie będzie takowego do końca tego miesiąca, października,to wybiorę inną osobę. :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  24. Nominowałam ten blog do Liebster Blog Award. Będę wdzięczna za odpowiedzi na pytania. http://artistic-modeling.blogspot.com/2013/10/nominacja-do-liebster-blog-awards.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Hm .. ciekawy blog :) Muszę podesłać linka koleżance, która uwielbia Japonię.
    + Świetny kursor XD

    OdpowiedzUsuń
  26. Boże Narodzenie w KFC, masakra xddd
    Zapraszam ;)
    http://wet-streets.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawe ciekawostki... Aż zapytam Mise o niektóre, czy są prawdziwe :) Często okazuje się, że wiele to wymysły europejskie :)
    Dawno nie pisałaś... Kiedy nowa notka ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nie wiem, jakoś nie mogę się zabrać za pisanie ;c

      Usuń
  28. Super notka i blog.
    obserwujemy? proszę ;)
    http://caroline369.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajne ciekawostki;)
    Ohoh, jakbym nie mogła publiczne wydmuchać nosa, to chyba bym z domu nie wychodziła, bo ja prawie wiecznie mam katar^^

    Nie potrafię sobie wyobrazić, żebym miała w ogóle nie rozmawiać ze swoją siostrą jak już się wyprowadzę z domu o.o

    OdpowiedzUsuń
  30. Hahaha co do punktu 13 to kto by chciał nim być, haha.
    Ciekawe, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  31. nie na widzę jak ktoś niszczy papier prezentowy sama uważnie rozpakowuję starając się uważać :)
    pozdrawiam lola
    celebr.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. Strasznie podoba mi się twój blog. Lubię czytać o różnych państwach, a ty dałaś mi taką
    okazję. :] Zamieszczasz tu bardzo ciekawe rzeczy. :]
    ~ Camilla
    http://camillaaeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie ustrzegłaś się stereotypów, no ale nie Ty pierwsza i nie ostatnia zapewne - tak to jest, gdy Japonię zna się tylko na odległość, sama też wiele zweryfikowałam dopiero po zamieszkaniu tutaj.
    Odniosę się tylko do punktu 1: Oddawanie moczu w miejscu publicznym bynajmniej nie jest mile widziane (jak można by zrozumieć), jednak faktycznie ma miejsce zadziwiająco często. Zwykle widuję takie sceny na parkingach przy przydrożnych sklepach, co jest o tyle zdumiewające, że jest tam zawsze czynna co najmniej 1 toaleta dla każdej płci. Mało tego, panowie kierowcy nawet niespecjalnie się z tym kryją, potrafią załatwiać się po prostu na skraju parkingu, nawet jeśli tuż obok znajduje się jakiś inny budynek użyteczności publicznej lub mieszkalny. Dla mnie obrzydlistwo.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawy wpis, również pasjonuję się Japonią. Piękny kraj, piękna kultura i wspaniali ludzie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Faktycznie wszystko jest praktycznie inne niż w innych krajach. Najbardziej zaciekawiła mnie chyba ciekawostka o kwadratowych arbuzach :3

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie wyobrażam sobie świąt w KFC xD
    Szablon masz piękny!

    http://emma-red.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ciekawa kultura. Prowadzisz świetny blog, z pasją :) Zapraszam również do mnie: https://www.fryzomania.pl/category/produkty-do-golenia Może znajdziesz coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń

*jeżeli zostawisz link do swojego bloga w komentarzu, to się nie odwdzięczę.
*zostaw link bloga w zakładce SPAM, a na 100% na niego wejdę i zostawię ślad po sobie.
*weryfikacja obrazkowa jest wyłączona.
*każdy może dodać komentarze, nawet anonimowe osoby.

Obserwuje blogi, które mnie obserwuja: