Informacja:

Blog o tematyce azjatyckiej!
Szablon, który znajduje się na stronie robiłam samodzielnie. Proszę o nie kopiowanie moich prac. Jeżeli ktoś chciałby, abym wykonała mu "gotowca" bloga, niech się ze mną skontaktuje, a odpowiedź na 99% będzie pozytywna.
*Blog powstał 28 lutego 2013r.*

poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Vassalord – czyżby błąd zakupu?

W ostatnim czasie, przed świętami wybrałam się do sklepu. Znowu zaszłam do księgarni Matras (tym razem specjalnie ^^) i chciałam zakupić nową mangę. Oglądając 5 półek wypełnionymi mangami zastanawiałam się, którą wybrać … Wzięłam dwie książki – Spice&Wolf oraz Vassalord. Obydwie były z wydawnictwa Stodio JG, nigdy wcześniej nie spotkałam się z tą firmą, gdyż znałam tylko 2 wydawnictwa  – Waneko i J.P.Fantastica. Tak jak tytuł wskazuje … wybrałam Vassalord. Słyszałam, że do dnia dzisiejszego zostało wydane 5 tomów (w sklepie ich nie było, więc myślałam, że w manga marcu miała swoją premierę) … jakbym wcześniej o tym wiedziała to bym tego nie kupiła, gdyż lubię nowe serie, te które dopiero wyszły na rynek, ale trudno …


Manga jest autorstwa Nanae Chrono. Jak wcześniej napisałam, należy do wydawnictwa Studio JG. Nie wiem … czy to ja trafiłam na źle zrobioną mangę, czy inne też są takie. Mianowicie – niektóre wyrazy wychodzą po za ramkę, chmurkę lub wcale w niej nie są … ale to naprawdę w niczym nie przeszkadza ^^ Cena mangi, jak u większości wynosi 19.90 zł. Vassalord jest przeznaczony dla osób pełnoletnich!

Hm … to może trochę o tomiku ;D
Fabuła jest całkiem ciekawa.  Opowiada o dwóch wampirach, którzy bardzo, bardzo się od siebie różnią. Jeden z krwiopijców to Rayflo. Jest przystojnym mężczyzną, który lubi być w centrum uwagi (znajduje się na okładce). Drugą postacią jest Charley – pół wampir, pół cyborg, lecz jest również sługą Pana Rayflo, od którego piję krew. Pracuje jako łowca wampirów, a zlecenia dostaje od Watykanu. Jeżeli w mandze pojawia się miasto Watykan to już wiadomo, że będzie przeplatał się wątek religijny… i tak się stało.  

Moim zdaniem manga jest przeznaczona dla dziewczyn. Ja bym ją zaliczyła do kategorii Shounen-Ai* ze względy na więzi jakie łączą dwie główne postacie.    

*Shounen-Ai - motyw w mandze bądź anime, który opiera się na miłości między dwójką mężczyzn. Wyrażanie uczuć w tym gatunku zazwyczaj ogranicza się jedynie do pocałunków, bądź do lekkich aluzji na temat seksu, brak zaś scen erotycznych, które występują w yaoi <3 Shounen-Ai nie jest skierowany do homoseksualistów, ale do nastoletnich dziewcząt, wśród których zdobywa ogromną popularność na całym świecie.


Podsumowując … Może trochę żałuję, że dokonałam tego zakupu. Miałam trochę większe oczekiwania i nie sądziłam, że będzie tam wątek religijny (nie nawiedzę tego … uznaję go tylko w anime 07 GHOST). Mam nadzieję, że z następnymi tomami akcja się rozwinie i będzie więcej Rayflo … Jeżeli to się stanie, to wtedy będę bardziej zadowolona  ^w^   

Sayona ;*

11 komentarzy:

  1. masz słitttt tło i wgl fajny blogasek *.* pełen szacun. ;) idziesz do obserwu.. *.* ;33
    wejdziesz na moj ? http://lidka-lidka-zwariowana-nastolatka.blogspot.com/ ;pp nie obrażę się rewanżykiem *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. nie interesuję się mangą , ale twój blog mi się podoba.
    wizualnie interesujący. szata graficzna jest okej ..te pandy aww! *,*
    so .. cóż czasami bd wpadać żeby zobaczyć co i jak. kto wie,może też zarażę się mangą xd : 33 zostawisz po sb ślad u mnie?
    stole-my-heartt.blogspot.com
    zapraszam! (nowy blog)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mi się podoba ten blog . gratulacje. pozdrawiam ;*

    hidden-dreamsx3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis, nigdy nie czytałam mangi, raz tylko oglądałam trochę Ghost in the Shell :], ale Twój opis jest na prawdę fajny, może kiedyś pokuszę się o zakupienie takiej książki.
    Sorki, że się reklamuje, ale polecam Ci mój dzisiejszy wpis, dotyczący snu świadomego ^^ Wyglądasz na ciekawą osobę, dlatego może przypadło by Ci coś takiego do gustu :D
    http://rosrossali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. A to raczej mi książki nie sprzedadzą ;D Ale Fabuła jest ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa ta manga ... szkoda , że u mnie nie ma ani jednego sklepu ( ani żadnej księgarnii ) z mangami x_x '' . Super blog , prowadź go dalej ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny wpis nigdy nie czytalam mangi, ale teraz mysle, ze moze poczytam niedlugo pojde do matrasa
    ps: zapraszam na mój blog opowiadanie http://withmysmallworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny blog
    http://cynka-cynkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam 1 tomik ^^
    I mi się nawet podobało :3
    Fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajna recenzja. : )
    Sama również kupiłam Vassalord przypadkiem, jednak ogólnie byłam zadowolona - Korektorzy spisali się bardzo dobrze, nie znalazłam żadnych błędów ortograficznych, wszystkie ramki były wypełnione odpowiednio, nic nigdzie nie wychodziło. Może miałaś błąd w druku. Studio JG znam i bardzo lubię, gdyż tłumaczą głównie "tasiemce" jak FullMetal Alchemist, Bleach, Naruto itp. ^^
    Ogólnie manga bardzo mi się podoba, chociaż minusem jest to, że na chwilę obecną mam tylko 1 tom. : ( Ostatnio w Empiku spotkałam 3, jednak nie widzę sensu w czytaniu każdego tomu nie pokolei, a na razie nie mam pieniędzy żeby zakupić drugi tom na yatta czy też allegro.
    No ale cóż, w końcu resztę przeczytam. : )

    OdpowiedzUsuń

*jeżeli zostawisz link do swojego bloga w komentarzu, to się nie odwdzięczę.
*zostaw link bloga w zakładce SPAM, a na 100% na niego wejdę i zostawię ślad po sobie.
*weryfikacja obrazkowa jest wyłączona.
*każdy może dodać komentarze, nawet anonimowe osoby.

Obserwuje blogi, które mnie obserwuja: